2011-11-20

Here we go, provvecka nr 2.

Det kommer hissa ut ur öronen på mig, fy helvete. 170 sidor har jag kämpat mig igenom, iofs började jag redan igår men ändå... Fy helvete, mycket kan jag ju också :S har streckat under, funderat, pausat, tänkt, varit helt lost, blandat mellan allt och så vidare. Så jag tror minsann att uppdateringen kommer bli lite bristfällig under de kommande dagarna, delvis för att jag måste nörda men också för att man verkligen inte gör något på provveckan annat än sitter hemma och myser med studerandet. Men denhär provveckan ska väl också överlevas, bara jag klarar av hissan, min skräck, som är först nu på tisdag, och sedan finskan dagen efter. Sen följer matte som nu far som den far, sedan textkompetens, som jag inte kan förbereda mig för (= läsfri dag på torsdag, JES så de blir kanske bio då heehe), sen veckoslut, hälsokunskap på måndag, det borde jag ju iaf klara av för fan, sen engelska som jag inte brukar ha så stora problem med (ta i trärääärärär) och sen loppuslut. Men imorgon ännu en vanlig skoldag med förhör (tack Johanna, det planerade du bra, taaack) och sånt kul som matte och engelska, möhs. Mår btw mycket bättre just nu, men skulle verkligen inte klarat av något annat än att ligga hemma idag...

Problemet med mig och gymnasiet är att jag brukar behöva läsa igenom en text så att jag kan den perfekt för att känna mig säker inför provet. När jag känner mig förberedd kan jag öppna vilken sida som helst och komma ihåg vad som står på den och så vidare. Lite sådär småsvårt när man ska smälla in såna enorma mängder information i skallen.


Tumblr_kr4zo8uq3v1qzcapto1_400_large


Okej mina studievanor och provveckan intresserar er knappast så väldigt, men såhär är det. Så tjolahopp på er nu ska jag läsa om folksjukdomar, WOOPWOOP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar