2013-02-06

Det där med att göra läxor på kvällen..

..Det funkar aldrig. Det börjar med att du sömnigt och irriterat river fram dina böcker, och slutar med att du lika sömnigt och irriterat lägger tillbaka dem i väskan efter att eventuellt har kollat på några ord. Folk frågar hur jag kan vara så bra i skolan, och jag måste säga att under perioden jobbar jag verkligen inte ett skit. Men jag har turen att ha ett väldigt bra minne, läsa snabbt och ha en bra studieteknik när jag verkligen måste lära mig något. Det gör att en hel del fastnar bara när läraren snackar och om jag eventuellt kollar någon läxa. Sen till provet blir det en hel del men brukar alltid klara det och ger inte upp heller. Jag har läshuvud helt enkelt. Inte skryt eller någoting, men jag har liksom naturligt fått det ganska lätt, är verkligen inte avundsjuk på folk med dåligt minne eller folk som läser långsamt, för jag skulle ju måsta anstränga mig så mycket mera då. Lite funderingar medan jag gör gissa vad? Undviker läxor. Hehe. 

så jag, lol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar