2014-04-30

Gomårån

Steg upp tidigt idag (okej klockan 9) för att göra tiramisu, mina föräldrar ska ha gäster så jag lovade att hjälpa till lite i alla fall. Åt jättemycket smet, ett halvt paket savoiardikex för att jag hade köpt onödigt många (måste kolla upp hur man skrev detdär hehe) och drack typ tre koppar kaffe samtidigt så nu mår jag inte så jättebra, hehe. Ska snart och gymma (bara jag orkar stiga upp) från soffan, sen till alko och sen fira lite vappu. Är det förresten bara jag som alltid känner mig som en idiot när jag ska köpa alkohol? Som om dom bara kommer att säga "Ööö jag tror int du ska dricka detta, lol på dej" när jag ska betala. Speciellt eftersom jag oftast har duschat, men inte ännu hunnit sminka mig när jag ska dit så att jag ser ut ungefär som en tolvåring. Och sen att gå från butiken till bilen med alkokassen, det är ju världens projekt! Man ska se tillräckligt cool ut, för liksom man har ju faktiskt köpt alkohol för man är ju faktiskt vuxen och så vidare, men ändå inte som att man tycker att det är coolt, bara casually "här är jag och min likörflaska (eller annan mycket ovuxen alkoholform)". Värre är ändå när man inte orkat ta en kass och så går man där med famnen full av flaskor och får dömande blickar av pensionärerna.

Okej, nu har ni säkert fått bekräftat att jag är ett weirdo så jag ska sluta. Ha en kul kväll och fira att det är vår och iskallt just idag såklart!

Just nu. Tror på för mycket. Jep. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar