2014-07-08

Varning för ångestinlägg

Idag var ju dagen som man fick veta till vilka skolor man kommit in. Jag fick själv dåliga nyheter. Jag har ju sökt till psykologi som etta och samhällsvetenskaper som tvåa, och genast när jag öppnade kuvertet och såg "Grattis till din studieplats vid ÅA - samhällsvetenskaper Åbo", förstod jag att jag inte hade kommit in till mitt första alternativ. Blev ju såklart SJUKT besviken och började gråta som en liten unge. Trots att jag faktiskt har en studieplats är det ju "fel plats" så att säga. Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra. Ska jag acceptera en plats som nog skulle vara helt okej, eller ska jag ta ett mellanår och göra något annat, eller ska jag vänta på resultaten från Sverige? På ett sätt känns det bra att jag kan välja mer såhär, men ja, inte är detta vad jag egentligen brinner för. Menmen, allt löser sig nog! Detta betyder bara att jag måste ändra mina planer, det blir nog bra ändå. Har dock tyvärr skitsvårt att vara glad för er andras skull, hoppas ni förstår. Och stör mig också när folk skriver "du har kämpat för det, du är värd det". Som om jag inte kämpat och är värd det? Okej tack. Men jo positive thinking.

So true c:
fånigt citat som jag tror stenhårt på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar