2011-11-17

Dagens irritation



En sak kom jag på idag som stör mej sjukligt mycket. Det är när man äter med någon, och sen tar båda mat åt sej såklart då. Man tycker själv att man nu har tagit mat liksom sådär passligt, ordentligt typ. Den andra har tagit nån minisportion, typ hälften av din egen mat. SEN när man börjar äta börjar den andra marra: "Oj vitsi jag tog myyyki, jag kommer aldrig orka äta dehär!" Så sitter man där med sin bautatallrik med käk. Det stör mej på folk som försöker verka så små och kvinnliga och smala, och som inte tål en ordentlig portion mat för fan! Min reaktion brukar vara "Jaa hördu ja har typ 4 ggr så myki mat som du så va tyst o ät" Hhöhö sånt onödigt kommer i mina tankar sådär med tanke på ingenting. Det finns ingen anledning att snåla med maten, om det är gott äääääät om det är äckligt, låt bli då. Tänk på barnen i Afrika kvinnor!



3 kommentarer:

  1. ja försöker alltid vara liten kvinnlig och smal när jag äter, lyckas jag?

    SvaraRadera
  2. Det gör du minsann snigel!!

    SvaraRadera
  3. bra, min uppgift i livet är uppfylld

    SvaraRadera