2012-10-20

Torka aldrig tårar utan handskar

I Sverige köpte jag en väldigt bra bok av Jonas Gardell. Har inte egentligen gillat hans böcker så mycket men tänkte att jag nu iallafall borde läsa, och det var bra! Han har en ny serie som heter "torka aldrig tårar utan handskar" och den första delen "kärleken" om just ut. Den handlar om när aidsepidemin bröt ut i Stockholm på 1980-talet bland homosexuella. Det låter kanske lite konstigt och ovant och så, men oj vad bra den var! Tycker att alla skulle kunna läsa, den är inte svårläst och man fastnar direkt :) Dessutom är det ett viktigt ämne. Jag gillar just såndärna böcker, som berör och är baserade på riktiga händelser. Därför älskar jag också Khaled Hosseini t.ex. För dem som inte orkar läsa så finns det också på svt play en serie som baserar sig på böckerna, en del per bok,, alltså 3 avsnitt, det sista kommer ut på måndag. Såg just första och andra avsnittet och de var också riktigt bra! Så det här blir en liten rekommendation till er, denna boken räddade min skittråkiga dag hemma som sjuk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar