2013-05-23

Feminism

Jag får ofta många höjda ögonbryn när jag säger att jag är feminst. "Vadå, är du såndärn som bränner din BH och inte shavar benen?" Jag tror att folk inte riktigt förstår vad en feminist är. En feminist är någon som vill att män och kvinnor skall ha samma rättigheter. Också när jag påstår att män och kvinnor även idag behandlas annorlunda, att kvinnor nedvärderas, säger folk att jag pratar skit. Det finns så mycket som är olika för könen. Såklart ska det finnas skillnader, men det finns så mycket som helt enkelt inte är rättvist. En jättebra sida är trettiotreanledningar.com där det finns flera anledningar att vara feminist.

3.jpg


8.jpg

14.jpg

16.jpg


31.jpg

Vet inte varför jag har så starka åsikter för vad som är rätt och fel. Står helt enkelt int UT när folk behandlas som skit, som om de är sämre än någon annan. ÄÄh. Men tänk på detta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar