2014-05-25

Valdag

Hej på er! Idag är det valdag, nog har ni väl röstat? Nej helt seriöst, jag tycker inte att man ska ge folk ångest över att de inte röstar i onödan. Jag röstade faktiskt, men det kändes lite sådär eftersom jag är en "allt eller inget" person, och jag hade inte hunnit sätta in mig tillräckligt för att kunna rösta "ordentligt" liksom. Tycker inte man bara ska rösta för röstandets skull egentligen. Det bästa skulle vara att man skulle få ordentligt med information före valet, sätta in sig i saken, och sedan rösta. Klart slut.

Annars har jag haft en skön ledig dag, det är 6 dagar till studenten och livet känns ganska bra :) Ikväll ska jag kolla ishockey om jag vågar. Jag gillar faktiskt söndagar, ingen söndagsångest här idag åtminstone!

låtom oss hoppas på denna glädje (äkta finne som jag är måste jag säga att dehär e den första vm-matchen jag ser på i år. hehe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar