2014-08-06

19 - det är väl ändå en ganska fånig ålder

HELLOU! Rubriken är ett citat av mamma med anledningen att jag har fyllt år sedan jag senast skrev. Wouhou. Vi firade lite på lördag, skitrolig truth-or-dare bok som Emilia skaffat i London var höjdpunkten, hehe. Min "riktiga" födelsedag var ju ändå på söndag, den spenderades framför TVn och Friends med krapula. Fin inledning på nytt år. Har funderat på att bli äldre och seriöst, 19 är precis som 17 en sån där mittemellanålder. "I väntan på 20" liksom. MEN jag har kanske ändå lite blivit vuxnare under mitt första myndiga år. Här är en lista på vuxenhet jag åstadkommit:

1. Börjat nästan gilla vin
2. Shoppat i Alko utan att det känns fel
3. Åkt på resa med bara kompisar och inga "riktiga vuxna" lol
4. Hittat lägenhet (ska flytta i september woou!)
5. Kört bil
6. Skaffat läsglasögon
7. Köpt micro och vuxna grejer
8. Tagit studenten

Och säkert en massa som jag inte kommer på nu. Vi avslutar med en bild på mig som nittonåring.

ser ni 19årsfesten









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar