2014-10-06

Long time no see

Okej. Har inte skrivit på 2 månader. Det skulle kanske vara okej annars, om inte dessa två månader råkat vara de mest händelserika i mitt fjuttiga 19-åriga liv. Tänker inte ens försöka summera mer än detta: Jag bor i en minimal, semifräsch lägenhet i Åbo som är underbart stökig 99% av tiden (skriver 99% och inte 100% för dammsög imorse, vuxenpoäng). Jag har börjat studera samhällsvetenskap (med antagligen statskunskap som huvudämne) vid Åbo Akademi. Om det här är rätt val och väg för mig i livet återstår att se. Trivs riktigt bra med studielivet än så länge, trots juridikkurser som kräver x antal glas vin för att överlevas. Massor med underbara nya människor jag också träffat, det gillar vi! Kela är dock lite snål när det gäller fyrket, så ska man ha råd att festa och äta får man kompromissa och bli expert på att utnyttja parenteserna. Skulle kunna skriva en roman om hur roligt/annorlunda/tungt/konstigt det är att flytta hemifrån, bo ensam och studera på universitet men det kan vi gå in på i detalj nån annan gång. The point is, I'm back!



Min attempt på att leka Barney från HIMYM ("ted, ted, right here!"). Ser dock mest ut som en snigel, fail. Nog för att sniglar väl också kan va helt sexiga om det är sånt ni är into. 


1 kommentar: