2014-10-11

Obsession

Som vissa av er kanske vet så är jag konstigt besatt av valar och hav. Liksom inte hav som Östersjön, utan världshav, som Atlanten eller Stilla Havet. Det är något så fascinerande med riktigt djupa vatten, och allt som lever i dem. Ändå är jag verkligen livrädd för dem, och skulle aldrig själv våga dyka i typ Stilla Havet. Skräckblandad förtjusning typ. Nej, men valar är nog jäkligt fascinerande djur, och det är så fruktansvärt hemskt att de försvinner allt mer på grund av människan. Inte bara att de försvinner är hemskt, utan också att hålla dem fångna är på allvar djurplågeri. Jag såg för ett tag sedan dokumentären "Blackfish" på netflix och jag rekommenderar den VERKLIGEN! Den handlar om späckhuggare i fångenskap som har blivit aggressiva. Fick mig att tänka på saker jag inte tänkt på förut. Allt ska självklart ses med ett kritiskt öga, det är lätt att svänga på sanningen till sin egen fördel. Dokumentärer is the shit people, det är så sjukt viktigt att lära sig nya saker om världen! Och jo, om ni gillar denna kan ni också se på "The Cove", som handlar om delfin-"industrin".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar